Az Európai Uniós törvények alapján tájékoztatnom kell arról, hogy ez az oldal sütiket használ. A sütik, vagy "cookies" olyan kis fájlok, amelyeket a weboldal helyez el a böngészőben, ezzel megkönnyítve és gyorsítva az oldal olvasását. Ezeket a sütiket a böngészője beállításaiban letilthatja. Ha ezt nem teszi meg, illetve ha most az "Elfogadom" gombra kattint, akkor beleegyezik az oldalon a sütik használatába.
Köszönöm szépen a megértését, és további jó olvasást!
Sziasztok!
Mindenki dolgozik. Ki így, ki úgy. És ezen a képen ki mit csinál, és vajon mit gondol?
A kihívás: írj egy történetet egy kép alapján. (Természet esen ha vers jut eszedbe, vagy csak pár sor, az is jöhet!)
A kérésem: ha blogban teszed közzé a történeted, valahová linkeld oda ezt az oldalt. Így mindenki tudni fogja, hogy a sztoridat melyik kép ihlette. (Például a sztori aljára: a fenti történetet egy kép ihlette, az eredeti képet itt tudod megnézni: http://talentummobile.hu/kreativitas/kreativitasrol)
Ha nincs blogod, de rövid a történet, írd le ide, a hozzászólásokba. Ugyanide beírhatod a blogod címét is, így mindenki láthatja, kinek mi jutott eszébe.
Szószaporítás OFF, fantázia ON!
Az eheti kép:
Nem tudod, hogyan rakd ki az írásod? Kattints ide: >>>Gy.I.K. a kreatív írás képről c. játékhoz <<<
Sziasztok!
Ha kinyitod azt, amit lezártál, új lehetőségek tárulnak fel. Vagy inkább menekülni kényszerül ez a lány a képen? Miért jött ide, és mi vár most rá? Kérlek, írd meg!
És igen, ha szemfüles vagy, láthatod, hogy volt egy kis szünet a képről írós játékok sorában. Az évek során azt láttam, hogy az ünnepek alatt nagyon kevesen látogatnak az oldalra inspirációt keresni, így hát úgy döntöttem: éljen a család és a magánélet! Elvégre az írónak is van olyan. Remélem, kipihented magad, és már alig várod, hogy újra írhass. Vessük bele magunkat az új évbe ezzel a képpel!
A kihívás: írj egy történetet egy kép alapján. (Természet esen ha vers jut eszedbe, vagy csak pár sor, az is jöhet!)
A kérésem: ha blogban teszed közzé a történeted, valahová linkeld oda ezt az oldalt. Így mindenki tudni fogja, hogy a sztoridat melyik kép ihlette. (Például a sztori aljára: a fenti történetet egy kép ihlette, az eredeti képet itt tudod megnézni: http://talentummobile.hu/kreativitas/kreativitasrol)
Ha nincs blogod, de rövid a történet, írd le ide, a hozzászólásokba. Ugyanide beírhatod a blogod címét is, így mindenki láthatja, kinek mi jutott eszébe.
Szószaporítás OFF, fantázia ON!
Az eheti kép:
(Foto: Victoria Nevland )
Nem tudod, hogyan rakd ki az írásod? Kattints ide: >>>Gy.I.K. a kreatív írás képről c. játékhoz <<<
Amikor az ember lánya maga árulja az e-könyvet a saját oldalán, akkor árakciót hirdetni viszonylag egyszerű. A megfelelő helyeken átírom az árat, és értesítem a kedvezményről az olvasóimat. Természetesen ezzel is van munka, figyelni kell, nehogy valahol bent maradjon a teljes ár, illetve néha az is előfordult, hogy az akció lejárta után elfelejtettem visszaállítani az árat.
De az biztos, hogy hozzászoktam ahhoz, hogy a saját oldalamon, a saját olvasóimnak azt a kedvezményt adom, amit szeretnék, addig, amíg szeretném.
Amint másnak engedem át a gyeplőt - azaz más oldalán, más felületen árulom az e-könyvet - ebből a kontrollból persze veszít az ember. Ahol közvetlen a kapcsolat a kereskedővel, ott viszonylag egyszerű a helyzet. Az előző cikkben is említett Ónix bazár esetében például úgy néz ki a helyzet, hogy írok egy e-mailt, amiben megkérem, hogy vigyék lejjebb a termék árát az adott időszakra, és aztán minden úgy is lesz.
A Kobonál nagyon kényelmes a rendszer - bár egy apró hiba itt is akad. A felület úgy néz ki, hogy ha kedvem tartja, akár előre, ütemezetten beállíthatom, hogy időszakos árat mutasson az e-könyves áruház az olvasók számára. Beállítom, elmentem, működik. (Szinte hihetetlen, nem?)
Egy szépséghiba azért van: az, hogy Magyarországon élünk. Ugyanis aki innen vásárolna a Kobo rendszeréből, annak USD-ben mutatja az árakat az e-könyves áruház. És ilyenkor valamilyen rejtélyes módon pár száz forinttal magasabb árat dob ki, mint ami a beállított. Igen, először én is arra gondoltam, hogy az e-könyveket sújtó itthoni adórendelkezések miatt van ez így. Azért rákérdeztem, és úgy tűnik, hogy nem a magasabb Áfa miatt történt az eset. A dollárban megjelenített árból fakadó adót emlegettek, de még nem sikerült kiderítenem, pontosan mi ez. Ha valaki tudja, kérem, írja meg, ide a cikk alá, hozzászólásban.
Egészen más volt a helyzet a Publishdrive esetében. Mint az előző cikkben leírtam, ők azok a nagykereskedők, akik segítettek eljuttatni a könyvemet rengeteg e-könyv áruházba, és még az adminisztrációs terhektől is megszabadítottak.
Az ár-akciót nem lehet az ő felületükön olyan módon előre beállítani, mint a Kobonál. Tehát maradt az a megoldás, hogy az adott napon beléptem a kezelői felületre, és átállítottam az árat. Csakhogy a rendszer sajátosságaiból adódik, hogy ez a művelet nem látszik azonnal az összes áruházban. Természetesen rákérdeztem, és rendkívül gyorsan meg is kaptam a választ: a nagyobb áruházakban 24 órán belül látszódni fog az árváltozás, a kisebbek esetében azonban hosszabb ideig is eltarthat, mire bármilyen új információ áttöltődik.
Ez nálam úgy nézett ki, hogy az iBookStore (iPhone, iPad, Mac, stb.), a GooglePlay (Androidos tabletek és telefonok, PC-k), és a Barnes&Noble kiadó (Nook e-book, applikációk) boltjaiba valamilyen szinten átment az akció 24 órán belül.Annyi meglepetés azonban történt, hogy ezek az áruházak mind-mind külön árfolyammal, külön módszerekkel dolgoznak. Tehát az egyikben dollárban számítva, a másikban euróban, a harmadikban forintban látszódtak az árak. És mind-mind eltérő volt. Egyrészt örültem, mert tudtam szólni az olvasóimnak, hogy elérhető akciós áron a könyvem. Ugyanakkor hatalmas bajban voltam, mert nem tudtam, mit mondjak: milyen áron találják meg a könyvet?
Ezek után még mindig ott volt a kérdés, hogy a többi e-könyves áruházban hogyan fogom akciózni a könyvem. Nemzetközi viszonylatban kifejezetten aprók az olyan könyvesboltok, mint a Libri, Bookline, vagy az ekönyv.hu . Ezért ide akár hetekig is eltarthat, mire átjut egy-egy módosítás.
Így tehát egy mindössze egy hetesre szánt akció során az árváltozásnak még a híre se jutott el ezekhez a kereskedőkhöz. Ami nyilván nem rengeti meg sem az ő könyváruházuk üzletmenetét, sem a Publishdrive-ét. Legfeljebb az én olvasóimnak furcsa, hogy pont a magyar könyváruházakban nem találják meg kedvezményes áron a magyar író magyar könyvét.
Ez volt az a pont, ahol először éreztem nagyon fájónak azt, hogy kiadtam a kezemből a gyeplőt a kényelemért cserébe.
Az olvasóim talán kevésbé érdekli, hogy a zsebemmel mi történt, de biztos olvassa ezt a cikket néhány író is. És ők nyilván kíváncsiak arra, hogy milyen anyagi eredményeket hozott az árakció. Hogy megéri-e egy-egy hétre, vagy kampányszerűen levinni egy termék árát annak érdekében, hogy minél többen olvassák az embert.
Azért azt itt leszögezném, hogy a cél ma, Magyarországon egy szépirodalmi (nem szakkönyv kategóriába eső) könyv árakciójával semmiképp se az író borzasztó meggazdagodása. Sőt, jó, ha valamit hoz a konyhára egy-egy ilyen megmozdulás. Én mindössze azt szerettem volna, ha minél több emberhez eljutok, ha olyanok is tudják olvasni a meséimet, akik egyébként nem tudnak költeni e-könyvre.
De térjünk vissza az eredeti kérdésre.
Hogy milyen eredményeket hozott az akció? Bevallom, nem tudom megmondani.
A Publishdrive rendszerében az elszámolás ugyanis mindig a következő hónap 25. napján történik. Tehát most, december közepén még nem tudom, hogy a november elején meghirdetett akcióm milyen eredményekkel járt. Nyilván szükséges ez az eltolódás, hiszen sok-sok áruházból kell összegyűjteni az eredményeket, és jobb későn pontos elszámolást kiadni, mint gyorsan valami pontatlant, amit később korrigálni kell. Én se szeretném, ha rossz adatokat kapnék előzetesen, inkább várok a pontos, és jó eredményekre. Ugyanakkor egy olyan személyiségnek, aki szereti kontrollálni a folyamatokat, nehéz lemondani a visszajelzés gyorsaságáról.
S hogy mi történt az olvasókkal?
Nos, ők úgy érezhették magukat, mint a mesebeli király, amikor bebicegett hozzá az okos lány a szamárháton és elengedte a két szita közül a galambot, s aztán mosolyogva mondta: "Hoztam is ajándékot, meg nem is!"
Ugyanezt tapasztalhatta az az olvasóm, aki értesült az akcióról, és nekiállt nézegetni az e-könyves oldalakat. Mert volt árakció, olcsóbban volt elérhető a könyvem sok-sok áruházban. Ugyanakkor az, hogy pontosan melyik áruházban az adott napon mennyibe kerül a könyv... nos, az kis túlzással a szerencsén múlt.
Ezért hát joggal mondható: volt is árakció az e-könyvre ... meg nem is!
Mindezek ellenére én még mindig szívből ajánlom, hogy aki e-könyv kiadással foglalkozik, próbálja ki a Publishdrive rendszerét. Tényleg kényelmes, megbízható, korrekt.
Aki viszont még nálam is jobban szereti a kontrollt a kezében tartani, az jobban teszi, ha saját maga árulja a könyvet az oldalán.
Ami engem illet, én csak kettőt szeretnék: olvasóként minél több jó magyar könyvet olvasni az e-olvasómon, és íróként minél több olvasóhoz eljutni.
>>> Érdekel, hogyan érd el az Olvasóidat? A fenti történet csak egy szelete annak a tapasztalatnak, amit átadok az Olvasógyár tanfolyamon!<<<
>>>>> Kattints, és jelentkezz: Olvasógyár online tanfolyam <<<<<
Sziasztok!
Van olyan nap, amikor egyszerűen semmi mást nem teszel, csak megpihensz. Különösen így van ez nagy munkák után, vagy hosszabb igénybevétel előtt. Akár ez a két személy: csak leülnek, és megbeszélik, ki merre járt, és hová tartott. Szerinted mit mondanak egymásnak?
A kihívás: írj egy történetet egy kép alapján. (Természet esen ha vers jut eszedbe, vagy csak pár sor, az is jöhet!)
A kérésem: ha blogban teszed közzé a történeted, valahová linkeld oda ezt az oldalt. Így mindenki tudni fogja, hogy a sztoridat melyik kép ihlette. (Például a sztori aljára: a fenti történetet egy kép ihlette, az eredeti képet itt tudod megnézni: http://talentummobile.hu/kreativitas/kreativitasrol)
Ha nincs blogod, de rövid a történet, írd le ide, a hozzászólásokba. Ugyanide beírhatod a blogod címét is, így mindenki láthatja, kinek mi jutott eszébe.
Szószaporítás OFF, fantázia ON!
Az eheti kép:
Nem tudod, hogyan rakd ki az írásod? Kattints ide: >>>Gy.I.K. a kreatív írás képről c. játékhoz <<<
Hogy tisztán lássunk, először is jó tudni, miért e-könyvben adtam ki a mesekönyvem. A számos ok közül csak néhányat említek:
Tehát egyértelmű volt, hogy amikor kiadom a könyvem, elsőként e-könyv formában fog megjelenni.
Amikor megjelent a könyv, mindent magam intéztem körülötte. De tényleg, az első betű leütésétől a vásárló részére kiküldött számláig, mindent. Ez borzasztóan izgalmas és tanulságos folyamat volt. Tudom, sokan nem hiszik el, hogy így van, mert a legtöbb író “csak” írni szeret, de én ilyen csodabogár vagyok, és tényleg élveztem minden apró kis részt. Azonban a megjelenés óta eltelt jópár hónap, változott az élethelyzetem, ezért egy idő után már nem volt arányos az értékesítésre fordított energia a bejövő haszonnal. Magyarán: bármennyire automatizáltam is az eladási folyamatokat, már nem volt időm napi szinten ezzel foglalkozni.
Emellett feltámadt a hiúságom is: szerettem volna, ha minél többen megismerik az írásaimat! Ehhez pedig arra is szükség volt, hogy minél több oldalon, lehetőleg a legnagyobb boltokban is ott legyen a könyvem egy-egy példánya. Először magam vettem fel a kapcsolatot a boltokkal. A Vidi Rita által üzemeltetett Kreatív Könyvek (ma már Ónix bazár néven találod meg) kézenfekvő megoldás volt, régi kapcsolatunk gyümölcse. A Kobo barátságos felülete és a nemzetközi olvasói közönség elérése is könnyű pálya volt. Azonban még mindig ott volt a kérdés: vajon hogyan fogok bejutni a nagy magyar oldalakra?
Valahol itt tartottam a folyamatban, amikor belefutottam egy cikkbe, amely fiatal magyar lányokról szólt, akik e-könyv feltöltő oldalt indítanak. Nem késlekedtem, kinyomoztam a cég nevét, és gyorsan regisztráltam a Publishdrive oldalára. Ez a felület olyan, mint amikor egy nagykereskedővel leszerződsz. Te beviszed (feltöltöd) a könyved, ők pedig eljuttatják (feltöltik) az e-könyves áruházakba. Cserébe egy minimális jutalékot kérnek abból az összegből, ami egyébként maradna a te zsebedben. Azért is nagyszerű a Publishdrive felülete, mert nem csak, hogy magyarok állnak mögötte, de regisztráció után az adminisztrációs felület (ahol feltöltöd a könyved), már magyarul működik. Ha valamiben mégis elakadnál, akkor chatbot is a rendelkezésedre áll, de e-mailben is nagyon gyorsan válaszolnak. Ami - valljuk be - szép teljesítmény egy nemzetközi piacon mozgó cégtől. A velük való munka során szerzett tapasztalataim gyorsan összefoglalom a számodra.
A Publishdrive felülete - azért is, mert magyar - könnyen kezelhető. De ennél fontosabb, hogy egy helyre, egyszer kell feltölteni a könyved, és aztán a munka többi részét ők végzik. Így nem kell arra figyelned, hogy milyen borító-méretet, fájlméretet, adatokat vittél fel a különböző áruházakba. Egyszer, egy helyen beállítod az egészet, és működik. Az is jó, hogy a teljes folyamat az áruházakban zajlik, neked csak később kell, a jutalékról számlát kiállítanod. Egyszer, egy összegben. Nem naponta sokszor.
Ami még fontos - és ami nálam is sokat nyomott a latban - az az, hogy a Publishdrive-ra feltöltött könyvek rengeteg áruházba eljutnak. Ott vannak a "nagyok": a korábban már említett Kobo, az iBooks, a Google Books/Play áruház, vagy a Nook. Ezeknek az oldalára részben nehéz lenne bejutni, részben pedig nehéz lenne menedzselni ezt a sok felületet. (Külön téma az Amazon - ide is eljut a könyved, de ha magyarul írtad, akkor leszedik. Ezt most nem részletezem, ha érdekel, akkor jelezd a cikk alján hozzászólásban, és írok róla külön egy cikket.) De a nemzetközi nagy cégek mellett ott van jópár hazai oldal, kialakult olvasói bázissal: Libri, Ekönyv, Bookline, Líra... Ezek közül néhányhoz könnyű, néhányhoz kifejezetten nehézkes egy magánkiadásban megjelenő szerzőnek bejutni. A Publishdrive segítségével azonban ez is egy gombnyomással megoldódik.
Így tehát egy csapásra megoldódott két nagy célom: bekerültem a nagy e-könyves áruházakba (köztük a magyar nyelvűekbe is), és megszabadultam sok-sok adminisztrációs tehertől.
Egyébként minden írónak javaslom, hogy próbálja ki a Publishdrive felületét, (<- kattints, és máris ott vagy), mert sokat segíthet, ha e-könyv eladásról van szó.
Azonban elérkezett a novemberi időszak, amikor úgy döntöttem, hogy meglepetésként egy hétig alacsonyabb áron adom a könyvem az olvasóimnak. És - bár álmomban se hittem volna, hogy ez ilyen lesz - itt jött a helyzet neheze.
Most látom, hogy jó sokat írtam már eddig is.
Türelmedet kérem, jön a folytatás.
>>> Érdekel, hogyan érd el az Olvasóidat? A fenti történet csak egy szelete annak a tapasztalatnak, amit átadok az Olvasógyár tanfolyamon!<<<
>>>>> Kattints, és jelentkezz: Olvasógyár online tanfolyam <<<<<
Sziasztok!
Teljesült valaha az álmod? Mi volt az? És vajon ezen a képen egy álom teljesül, vagy valami teljesen más történik?
A kihívás: írj egy történetet egy kép alapján. (Természet esen ha vers jut eszedbe, vagy csak pár sor, az is jöhet!)
A kérésem: ha blogban teszed közzé a történeted, valahová linkeld oda ezt az oldalt. Így mindenki tudni fogja, hogy a sztoridat melyik kép ihlette. (Például a sztori aljára: a fenti történetet egy kép ihlette, az eredeti képet itt tudod megnézni: http://talentummobile.hu/kreativitas/kreativitasrol)
Ha nincs blogod, de rövid a történet, írd le ide, a hozzászólásokba. Ugyanide beírhatod a blogod címét is, így mindenki láthatja, kinek mi jutott eszébe.
Szószaporítás OFF, fantázia ON!
Az eheti kép:
Nem tudod, hogyan rakd ki az írásod? Kattints ide: >>>Gy.I.K. a kreatív írás képről c. játékhoz <<<
Sziasztok!
Mindenkinek kell egy barát. De vajon meddig tart egy barátság? Olvadékony, vagy kiállja az idő próbáját?
A kihívás: írj egy történetet egy kép alapján. (Természet esen ha vers jut eszedbe, vagy csak pár sor, az is jöhet!)
A kérésem: ha blogban teszed közzé a történeted, valahová linkeld oda ezt az oldalt. Így mindenki tudni fogja, hogy a sztoridat melyik kép ihlette. (Például a sztori aljára: a fenti történetet egy kép ihlette, az eredeti képet itt tudod megnézni: http://talentummobile.hu/kreativitas/kreativitasrol)
Ha nincs blogod, de rövid a történet, írd le ide, a hozzászólásokba. Ugyanide beírhatod a blogod címét is, így mindenki láthatja, kinek mi jutott eszébe.
Szószaporítás OFF, fantázia ON!
Az eheti kép:
Nem tudod, hogyan rakd ki az írásod? Kattints ide: >>>Gy.I.K. a kreatív írás képről c. játékhoz <<<
Sziasztok!
Nem érdekel az eső, ha van, ami fűt belülről. Vajon nekik mi a céljuk itt, egy kabát alatt összebújva? Kérlek, írd meg!
A kihívás: írj egy történetet egy kép alapján. (Természet esen ha vers jut eszedbe, vagy csak pár sor, az is jöhet!)
A kérésem: ha blogban teszed közzé a történeted, valahová linkeld oda ezt az oldalt. Így mindenki tudni fogja, hogy a sztoridat melyik kép ihlette. (Például a sztori aljára: a fenti történetet egy kép ihlette, az eredeti képet itt tudod megnézni: http://talentummobile.hu/kreativitas/kreativitasrol)
Ha nincs blogod, de rövid a történet, írd le ide, a hozzászólásokba. Ugyanide beírhatod a blogod címét is, így mindenki láthatja, kinek mi jutott eszébe.
Szószaporítás OFF, fantázia ON!
Az eheti kép:
Nem tudod, hogyan rakd ki az írásod? Kattints ide: >>>Gy.I.K. a kreatív írás képről c. játékhoz <<<
Sziasztok!
Az eheti kép igazán fantasztikus. Vagy inkább ez a valóság? Szerinted mi történik itt?
A kihívás: írj egy történetet egy kép alapján. (Természet esen ha vers jut eszedbe, vagy csak pár sor, az is jöhet!)
A kérésem: ha blogban teszed közzé a történeted, valahová linkeld oda ezt az oldalt. Így mindenki tudni fogja, hogy a sztoridat melyik kép ihlette. (Például a sztori aljára: a fenti történetet egy kép ihlette, az eredeti képet itt tudod megnézni: http://talentummobile.hu/kreativitas/kreativitasrol)
Ha nincs blogod, de rövid a történet, írd le ide, a hozzászólásokba. Ugyanide beírhatod a blogod címét is, így mindenki láthatja, kinek mi jutott eszébe.
Szószaporítás OFF, fantázia ON!
Az eheti kép:
(Foto: Cade Martin )
Nem tudod, hogyan rakd ki az írásod? Kattints ide: >>>Gy.I.K. a kreatív írás képről c. játékhoz <<<