Elhatároztam, hogy a könyvem pár napig olcsóbban adom az olvasóimnak. Arról, hogy egy e-könyvet hogyan lehet a legegyszerűbben eljuttatni az olvasókhoz, az előző cikkben írtam. Most elmesélem, mi történt akkor, amikor akciót hirdettem az e-könyvemre.

 

Közvetlen módszer

Amikor az ember lánya maga árulja az e-könyvet a saját oldalán, akkor árakciót hirdetni viszonylag egyszerű. A megfelelő helyeken átírom az árat, és értesítem a kedvezményről az olvasóimat. Természetesen ezzel is van munka, figyelni kell, nehogy valahol bent maradjon a teljes ár, illetve néha az is előfordult, hogy az akció lejárta után elfelejtettem visszaállítani az árat.

De az biztos, hogy hozzászoktam ahhoz, hogy a saját oldalamon, a saját olvasóimnak azt a kedvezményt adom, amit szeretnék, addig, amíg szeretném.


E-könyv eladása kereskedőn keresztül

ekonyv a zsebben 1Amint másnak engedem át a gyeplőt - azaz más oldalán, más felületen árulom az e-könyvet - ebből a kontrollból persze veszít az ember. Ahol közvetlen a kapcsolat a kereskedővel, ott viszonylag egyszerű a helyzet. Az előző cikkben is említett Ónix bazár esetében például úgy néz ki a helyzet, hogy írok egy e-mailt, amiben megkérem, hogy vigyék lejjebb a termék árát az adott időszakra, és aztán minden úgy is lesz.

A Kobonál nagyon kényelmes a rendszer - bár egy apró hiba itt is akad. A felület úgy néz ki, hogy ha kedvem tartja, akár előre, ütemezetten beállíthatom, hogy időszakos árat mutasson az e-könyves áruház az olvasók számára. Beállítom, elmentem, működik. (Szinte hihetetlen, nem?)

Egy szépséghiba azért van: az, hogy Magyarországon élünk. Ugyanis aki innen vásárolna a Kobo rendszeréből, annak USD-ben mutatja az árakat az e-könyves áruház. És ilyenkor valamilyen rejtélyes módon pár száz forinttal magasabb árat dob ki, mint ami a beállított. Igen, először én is arra gondoltam, hogy az e-könyveket sújtó itthoni adórendelkezések miatt van ez így. Azért rákérdeztem, és úgy tűnik, hogy nem a magasabb Áfa miatt történt az eset. A dollárban megjelenített árból fakadó adót emlegettek, de még nem sikerült kiderítenem, pontosan mi ez. Ha valaki tudja, kérem, írja meg, ide a cikk alá, hozzászólásban.

Publishdrive - a "nagyok" és az e-könyv

Egészen más volt a helyzet a Publishdrive esetében. Mint az előző cikkben leírtam, ők azok a nagykereskedők, akik segítettek eljuttatni a könyvemet rengeteg e-könyv áruházba, és még az adminisztrációs terhektől is megszabadítottak.

Az ár-akciót nem lehet az ő felületükön olyan módon előre beállítani, mint a Kobonál. Tehát maradt az a megoldás, hogy az adott napon beléptem a kezelői felületre, és átállítottam az árat. Csakhogy a rendszer sajátosságaiból adódik, hogy ez a művelet nem látszik azonnal az összes áruházban. Természetesen rákérdeztem, és rendkívül gyorsan meg is kaptam a választ: a nagyobb áruházakban 24 órán belül látszódni fog az árváltozás, a kisebbek esetében azonban hosszabb ideig is eltarthat, mire bármilyen új információ áttöltődik.

Ez nálam úgy nézett ki, hogy az iBookStore (iPhone, iPad, Mac, stb.), a GooglePlay (Androidos tabletek és telefonok, PC-k), és a Barnes&Noble kiadó (Nook e-book, applikációk) boltjaiba valamilyen szinten átment az akció 24 órán belül.Annyi meglepetés azonban történt, hogy ezek az áruházak mind-mind külön árfolyammal, külön módszerekkel dolgoznak. Tehát az egyikben dollárban számítva, a másikban euróban, a harmadikban forintban látszódtak az árak. És mind-mind eltérő volt. Egyrészt örültem, mert tudtam szólni az olvasóimnak, hogy elérhető akciós áron a könyvem. Ugyanakkor hatalmas bajban voltam, mert nem tudtam, mit mondjak: milyen áron találják meg a könyvet?

És hogy akciózom az e-könyvet a többieknél?

Ezek után még mindig ott volt a kérdés, hogy a többi e-könyves áruházban hogyan fogom akciózni a könyvem. Nemzetközi viszonylatban kifejezetten aprók az olyan könyvesboltok, mint a Libri, Bookline, vagy az ekönyv.hu . Ezért ide akár hetekig is eltarthat, mire átjut egy-egy módosítás.

Így tehát egy mindössze egy hetesre szánt akció során az árváltozásnak még a híre se jutott el ezekhez a kereskedőkhöz. Ami nyilván nem rengeti meg sem az ő könyváruházuk üzletmenetét, sem a Publishdrive-ét. Legfeljebb az én olvasóimnak furcsa, hogy pont a magyar könyváruházakban nem találják meg kedvezményes áron a magyar író magyar könyvét.

Ez volt az a pont, ahol először éreztem nagyon fájónak azt, hogy kiadtam a kezemből a gyeplőt a kényelemért cserébe.

e konyv hogyan tovabb 1Milyen eredményeket hozott az akció?

Az olvasóim talán kevésbé érdekli, hogy a zsebemmel mi történt, de biztos olvassa ezt a cikket néhány író is. És ők nyilván kíváncsiak arra, hogy milyen anyagi eredményeket hozott az árakció. Hogy megéri-e egy-egy hétre, vagy kampányszerűen levinni egy termék árát annak érdekében, hogy minél többen olvassák az embert.

Azért azt itt leszögezném, hogy a cél ma, Magyarországon egy szépirodalmi (nem szakkönyv kategóriába eső) könyv árakciójával semmiképp se az író borzasztó meggazdagodása. Sőt, jó, ha valamit hoz a konyhára egy-egy ilyen megmozdulás. Én mindössze azt szerettem volna, ha minél több emberhez eljutok, ha olyanok is tudják olvasni a meséimet, akik egyébként nem tudnak költeni e-könyvre.

De térjünk vissza az eredeti kérdésre.

Hogy milyen eredményeket hozott az akció? Bevallom, nem tudom megmondani.

A Publishdrive rendszerében az elszámolás ugyanis mindig a következő hónap 25. napján történik. Tehát most, december közepén még nem tudom, hogy a november elején meghirdetett akcióm milyen eredményekkel járt. Nyilván szükséges ez az eltolódás, hiszen sok-sok áruházból kell összegyűjteni az eredményeket, és jobb későn pontos elszámolást kiadni, mint gyorsan valami pontatlant, amit később korrigálni kell. Én se szeretném, ha rossz adatokat kapnék előzetesen, inkább várok a pontos, és jó eredményekre. Ugyanakkor egy olyan személyiségnek, aki szereti kontrollálni a folyamatokat, nehéz lemondani a visszajelzés gyorsaságáról.

Az e-könyves okos lány esete

S hogy mi történt az olvasókkal?

Nos, ők úgy érezhették magukat, mint a mesebeli király, amikor bebicegett hozzá az okos lány a szamárháton és elengedte a két szita közül a galambot, s aztán mosolyogva mondta: "Hoztam is ajándékot, meg nem is!"

Ugyanezt tapasztalhatta az az olvasóm, aki értesült az akcióról, és nekiállt nézegetni az e-könyves oldalakat. Mert volt árakció, olcsóbban volt elérhető a könyvem sok-sok áruházban. Ugyanakkor az, hogy pontosan melyik áruházban az adott napon mennyibe kerül a könyv... nos, az kis túlzással a szerencsén múlt.

Ezért hát joggal mondható: volt is árakció az e-könyvre ... meg nem is!

Akkor most hogyan tovább a könyvekkel?

Mindezek ellenére én még mindig szívből ajánlom, hogy aki e-könyv kiadással foglalkozik, próbálja ki a Publishdrive rendszerét. Tényleg kényelmes, megbízható, korrekt.

Aki viszont még nálam is jobban szereti a kontrollt a kezében tartani, az jobban teszi, ha saját maga árulja a könyvet az oldalán.

Ami engem illet, én csak kettőt szeretnék: olvasóként minél több jó magyar könyvet olvasni az e-olvasómon, és íróként minél több olvasóhoz eljutni.

Úgyhogy, kedves írók, nincs más lehetőség: kiadásra fel!

 

>>> Érdekel, hogyan érd el az Olvasóidat? A fenti történet csak egy szelete annak a tapasztalatnak, amit átadok az Olvasógyár tanfolyamon!<<<

>>>>> Kattints, és jelentkezz: Olvasógyár online tanfolyam <<<<<

 

Szóljon hozzá!

Hozzászólás beküldése vendégként

0
  • Nincsenek hozzászólások

Lájkold a Facebookon is!

Kreatív írás tanfolyam

A jobb agyféltekés kreatív írással 2 nap alatt íróvá válhatsz.

Jelentkezéshez, bővebb információkért kattints ide:

Író születik tanfolyam

 

Go to top
CLOSE WINDOW   X

Mit tennél, 

ha egy nap választanod kell

MEGLAPULSZ

vagy

MEGMENTED A NAGYMAMÁD?

pircsi kicsi 1

Pircsi és a zombizűr

OLVASS BELE!