A minap elhatároztam, hogy az e-könyvem egy pár napig olcsóbban teszem elérhetővé az olvasóim számára. A történet bonyolultabb lett, mint gondoltam. Hogy miért? Elmondom sorjában!

Miért e-könyv?

Hogy tisztán lássunk, először is jó tudni, miért e-könyvben adtam ki a mesekönyvem. A számos ok közül csak néhányat említek:

  • - Gyorsabb az egész kiadási folyamat.
  • - Egyszerűbben elkészül (legalábbis számomra).
  • - Jóval alacsonyabbak a költségek, így én is kedvezőbb áron adhatom az olvasóimnak a könyvet.
  • - De a legfontosabb, hogy jómagam is szeretem az e-könyveket, szívesen olvasok ilyen formában.

Tehát egyértelmű volt, hogy amikor kiadom a könyvem, elsőként e-könyv formában fog megjelenni.

Hogyan is néz ki az e-könyv értékesítése?

e-könyv olvasóAmikor megjelent a könyv, mindent magam intéztem körülötte. De tényleg, az első betű leütésétől a vásárló részére kiküldött számláig, mindent. Ez borzasztóan izgalmas és tanulságos folyamat volt. Tudom, sokan nem hiszik el, hogy így van, mert a legtöbb író “csak” írni szeret, de én ilyen csodabogár vagyok, és tényleg élveztem minden apró kis részt. Azonban a megjelenés óta eltelt jópár hónap, változott az élethelyzetem, ezért egy idő után már nem volt arányos az értékesítésre fordított energia a bejövő haszonnal. Magyarán: bármennyire automatizáltam is az eladási folyamatokat, már nem volt időm napi szinten ezzel foglalkozni.

Emellett feltámadt a hiúságom is: szerettem volna, ha minél többen megismerik az írásaimat! Ehhez pedig arra is szükség volt, hogy minél több oldalon, lehetőleg a legnagyobb boltokban is ott legyen a könyvem egy-egy példánya. Először magam vettem fel a kapcsolatot a boltokkal. A Vidi Rita által üzemeltetett Kreatív Könyvek (ma már Ónix bazár néven találod meg) kézenfekvő megoldás volt, régi kapcsolatunk gyümölcse. A Kobo barátságos felülete és a nemzetközi olvasói közönség elérése is könnyű pálya volt. Azonban még mindig ott volt a kérdés: vajon hogyan fogok bejutni a nagy magyar oldalakra?

És akkor jött a Publishdrive

Valahol itt tartottam a folyamatban, amikor belefutottam egy cikkbe, amely fiatal magyar lányokról szólt, akik e-könyv feltöltő oldalt indítanak. Nem késlekedtem, kinyomoztam a cég nevét, és gyorsan regisztráltam a Publishdrive oldalára. Ez a felület olyan, mint amikor egy nagykereskedővel leszerződsz. Te beviszed (feltöltöd) a könyved, ők pedig eljuttatják (feltöltik) az e-könyves áruházakba. Cserébe egy minimális jutalékot kérnek abból az összegből, ami egyébként maradna a te zsebedben. Azért is nagyszerű a Publishdrive felülete, mert nem csak, hogy magyarok állnak mögötte, de regisztráció után az adminisztrációs felület (ahol feltöltöd a könyved), már magyarul működik. Ha valamiben mégis elakadnál, akkor chatbot is a rendelkezésedre áll, de e-mailben is nagyon gyorsan válaszolnak. Ami - valljuk be - szép teljesítmény egy nemzetközi piacon mozgó cégtől. A velük való munka során szerzett tapasztalataim gyorsan összefoglalom a számodra.

sikerült az e-könyv kiadás kényelmesenKényelmes

A Publishdrive felülete - azért is, mert magyar - könnyen kezelhető. De ennél fontosabb, hogy egy helyre, egyszer kell feltölteni a könyved, és aztán a munka többi részét ők végzik. Így nem kell arra figyelned, hogy milyen borító-méretet, fájlméretet, adatokat vittél fel a különböző áruházakba. Egyszer, egy helyen beállítod az egészet, és működik. Az is jó, hogy a teljes folyamat az áruházakban zajlik, neked csak később kell, a jutalékról számlát kiállítanod. Egyszer, egy összegben. Nem naponta sokszor.

Nagyobb ismertséget hoz

Ami még fontos - és ami nálam is sokat nyomott a latban - az az, hogy a Publishdrive-ra feltöltött könyvek rengeteg áruházba eljutnak. Ott vannak a "nagyok": a korábban már említett Kobo, az iBooks, a Google Books/Play áruház, vagy a Nook. Ezeknek az oldalára részben nehéz lenne bejutni, részben pedig nehéz lenne menedzselni ezt a sok felületet. (Külön téma az Amazon - ide is eljut a könyved, de ha magyarul írtad, akkor leszedik. Ezt most nem részletezem, ha érdekel, akkor jelezd a cikk alján hozzászólásban, és írok róla külön egy cikket.) De a nemzetközi nagy cégek mellett ott van jópár hazai oldal, kialakult olvasói bázissal: Libri, Ekönyv, Bookline, Líra... Ezek közül néhányhoz könnyű, néhányhoz kifejezetten nehézkes egy magánkiadásban megjelenő szerzőnek bejutni. A Publishdrive segítségével azonban ez is egy gombnyomással megoldódik.

Teljesült a vágyam. És az olvasóké?

Így tehát egy csapásra megoldódott két nagy célom: bekerültem a nagy e-könyves áruházakba (köztük a magyar nyelvűekbe is), és megszabadultam sok-sok adminisztrációs tehertől.

Egyébként minden írónak javaslom, hogy próbálja ki a Publishdrive felületét, (<- kattints, és máris ott vagy), mert sokat segíthet, ha e-könyv eladásról van szó.

Azonban elérkezett a novemberi időszak, amikor úgy döntöttem, hogy meglepetésként egy hétig alacsonyabb áron adom a könyvem az olvasóimnak. És - bár álmomban se hittem volna, hogy ez ilyen lesz - itt jött a helyzet neheze.

Folytatás következik

Most látom, hogy jó sokat írtam már eddig is.

Türelmedet kérem, jön a folytatás.

Egy következő cikkben.

 

>>> Érdekel, hogyan érd el az Olvasóidat? A fenti történet csak egy szelete annak a tapasztalatnak, amit átadok az Olvasógyár tanfolyamon!<<<

>>>>> Kattints, és jelentkezz: Olvasógyár online tanfolyam <<<<<

 

 

Szóljon hozzá!

Hozzászólás beküldése vendégként

0
  • Nincsenek hozzászólások

Lájkold a Facebookon is!

Kreatív írás tanfolyam

A jobb agyféltekés kreatív írással 2 nap alatt íróvá válhatsz.

Jelentkezéshez, bővebb információkért kattints ide:

Író születik tanfolyam

 

Go to top
CLOSE WINDOW   X

Mit tennél, 

ha egy nap választanod kell

MEGLAPULSZ

vagy

MEGMENTED A NAGYMAMÁD?

pircsi kicsi 1

Pircsi és a zombizűr

OLVASS BELE!